19 februari 2008

Tisdagar - man borde förbjuda dem

I likhet med de flesta ledamöter här i huset känner jag en viss aversion mot tisdagar, men idag var värre än vanligt.

Upp klockan 6 för att hinna med en intervju i P4 på Göteborg C om lycka (cirka 15-25 min in i sändningen) innan jag klev på tåget till utrikesutskottets möte. Efter det väntade ett berg av post och e-post på arbetsrummet innan Riksdagsgruppens veckomöte. Jag fick igenom ett yrkande om att vi ska vässa vår barnpolitik.

DÄrefter var det bara att ta itu med alla småsaker som tornat upp sig - och jag är fortfarande inte klar - medan jag besökte Grön Ungdoms riksårsmöte i helgen.

Årets Riksårsmöte var för övrigt oerhört bra. Som stolt medlem i de gamla GUarnas "Det var bättre förr"-nätverk kan jag bara konstatera att RÅM 2008 i Örebro kommer att gå till historien som ett av framtida veteraners allra främsta argument för att det verkligen var bättre förr!

Nu klämtar klockorna i Storkyrkan och det är verkligen dags att gå hem.

Inga kommentarer: