14 februari 2008

Lycka i riksdagen

Idag behandlade riksdagen min motion om politik för lycka. Mig veterligen var detta första gången som lyckoforskning debatterats i Sveriges riksdag.

Det var sista talet för dagen, vilket brukar vara en nackdel eftersom alla ledamöter sitter och väntar på att få åka hem. Men medan jag höll talet märkte jag att det gick bra, och efteråt kom det fram ledamöter från andra partier och bad om mer om mer information.

Talmannen avslutade dessutom dagens förhandlingar med säga några vänliga ord om talet, och sade till och med att jag kanske har rätt. Att en talman gör ett inhopp i debatten på det viset är ganska ovanligt.

Lyckoforskning är ett spännande ämne, och den som vill veta mer kan med fördel läsa Bengt Brüldes nyutkomna bok "Lycka och Lidande".

Men vill man börja med att titta på mitt tal så ligger det här.


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: