Max Andersson

Grön politik. Oftast om klimatpolitik, EU, och integritet.

23 december 2006

De Nya Moderaterna och PR-branschen

Reklambyråer spelar en stor roll i svensk politik idag - till och med miljöpartiet måste nyttja deras tjänster under valrörelserna. De är viktiga för att de kan bidra med fräscha perspektiv och ge kampanjen det där lilla extra.

Sveriges mest reklamstylade parti hävdar dock att de inte använder sig av reklambyråer alls.

I senaste Riksdag och Departement insisterar de Nya Moderaternas kommunikationschef Pär Henriksson upprört att anklagelser om toppstyrning av PR-byråer är trams, och att partiet är en riktig folkrörelse.
- Att vi skulle vara styrda av pr-folk är bara ett påhitt av Marita Ulvskog för att hon inte vill ta diskussionen om socialdemokraternas medlemssiffror. Vi anlitar inga PR-byråer.
Pär Henriksson har säkert rätt i påståendet att partiet inte anlitar PR-byråer. Han borde veta. Istället anställer man deras personal. Till exempel Pär Henriksson själv.

Vad är detta? Motsatsen till outsourcing?

Andra bloggar om: , ,

\\mepbrusfsd1\WKRedirXP$\maandersson-o\Desktop\lobbycal2press\calendarPageStandalone.html