04 juni 2009

Jag kryssar Carl Schlyter!

Jag står på 6:e plats på miljöpartiets EU-valslista, och jag kommer att bli glad för varje kryss som jag får. Ett kryss är ett uttryck för förtroende, och det värmer.

Men själv så röstar jag på Carl Schlyter. Carl har suttit 5 år i EU-parlamentet, och han har åstadkommit en hel del. Enligt den officiella poängräkningen som publicerades i Aftonbladet är han den svensk i EU-parlamentet som gjort mest, och enligt tankesmedjan Open Europes ranking är han den bästa ledamoten i hela parlamentet av alla 785.

Carl är hårt arbetande, pragmatisk och engagerad EU-kritiker. Han kämpar för en radikal klimatpolitik, och han har arbetat för friheten på internet sedan långt innan det blev inne att göra det.

Jag tror att Carl kommer att göra ett ännu bättre jobb under sin andra mandatperiod. Det tar nämligen några år att bli varm i kläderna, och jag hoppas verkligen att jag kan få gratulera honom när rösterna är räknade.

Kryssa Carl!


PS Kan ni gissa vems händer det är som håller upp Aftonbladet på den fina montagebilden?

Inga kommentarer: