30 maj 2006

Max Andersson

Jag är göteborgare, miljöpartist och född 1973. Sedan valet 2014 sitter jag i EU-parlamentet.

Jag är också ledamot av Miljöpartiets partistyrelse. På den här bloggen skriver jag främst om EU, klimatpolitik, övervakningssamhället, informationspolitik, och politik för lycka.

En sak som jag är stolt över är min bok "Imperiet - en studiebok om EU". Folk som antingen gillar mig eller ogillar EU brukar tycka att boken är bra.

Förutom den här bloggen så har jag också en officiell hemsida hos miljöpartiet.

På fritiden så läser jag helst böcker, främst science fiction. Om du vill ha lästips så är min gamla topphundra-lista över de bästa sf och fantasy-böckerna ett bra ställe att börja.


Några citat som jag gillar:

"Politik är en lagsport."

"Politik är en process som fortsätter."

"Tvivla inte på att en liten grupp engagerade människor kan förändra världen. Det är det enda som någonsin har gjort det."


Kontaktuppgifter:


Telefon: 0707-79 00 22
Facebook Page: www.facebook.com/MaxAndersson.MP
Hemsida: www.mp.se/maxandersson
E-post: max[punkt]andersson[snabel-a]mp[punkt]se

Inga kommentarer: