01 oktober 2010

Ett tack, och några tankar mitt i flytten

Miljöpartiet gjorde tyvärr bara en blygsam framgång i valet, och som väntat fick vi två mandat i Göteborg. Det är alltid trist när man inte blir omvald, men jag kunde inte ha önskat mig bättre efterträdare än Lise Nordin och Valter Mutt. De kommer att göra ett bra jobb i riksdagen och jag önskar dem lycka till på det nya uppdraget.

Det finns en hel del att säga om den här valrörelsen, men det får anstå till en särskild valutvärdering. Så nu nöjer jag mig med att rikta ett alldeles särskilt tack till alla som hjälpt till i valrörelsen eller som röstade på mig. Jag drev ingen personvalskampanj och jag har aldrig tyckt det varit särskilt viktigt att jämföra antalet kryss, men varje enskilt kryss är uttryck för förtroende och 334 kryss i Göteborg är ett stort förtroende att leva upp till.

Sedan valet har jag varit upptagen med flytt, överlämning och arkivering, men jag siktar på att återuppta mina biologistudier så snart jag hunnit landa. Jag kommer också lägga en hel del tid på mina uppdrag i partistyrelsen och Europeiska Gröna Partiet.

Nu när jag snart inte längre sitter i riksdagen behöver jag koncentrera mig på färre frågor. Men EMU, klimat och informationspolitik är definitivt något jag kommer att fortsätta med i framtiden.

Inga kommentarer: