08 augusti 2007

Hemma igen

Det gick inte så bra att mobilblogga från sommarlägret. Delvis beroende på sommarvärmen 35 grader Celsius är lite mer än vad min hjärna orkar med, och delvis för att det var alldeles för trevligt i Slovenien för att hinna med att blogga.

Nu är jag hemma igen, och förutom minnen och uppsättning goda kontakter fick jag dessutom med mig en rejält stukad fot på hemresan. Alla vänner som förväntar sig en reserapport från Venedig kan dock känna sig rejält besvikna. Istället tillbringade två dagar på vandrarhemmet med foten i högläge och fick tid att läsa igenom Tim Hartfords The Undercover Economist två gånger medan jag återhämtade mig. Förutom att författaren skriver en del underligheter om miljörörelsen så är det en riktigt bra bok som jag varmt rekomenderar, även om jag nog inte hade läst den två gånger om jag haft tillgång till ett alternativ.

Nåja. Nu kör jag igång med normalt bloggande igen.

Inga kommentarer: